سوال و و جواب در مورد کنکور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

ایا از وبلاگ من راضی هستید؟

خرید شلوارک لاغری هات شیپر - خرید شلوارک لاغری هات شیپر" href="http://hotshaper-shorts.ir" >خرید شلوارک لاغری هات شیپر
خرید پاور بانک - خرید پاور بانک" href="http://power-bank-shop.ir" >خرید پاور بانک
گن ساعت شنی تاپی - گن ساعت شنی تاپی" href="http://slimmingsay-hourglass.ir" >گن ساعت شنی تاپی
قیمت آیدان - قیمت آیدان" href="http://www.idan-nose.ir" >قیمت آیدان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جزیره ی ناشناخته 2 و آدرس amirsajadi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

امیدوارم در وبلاگ من لحظات خوبی را سپری بکنید

سوال و و جواب در مورد کنکور
شنبه 3 تير 1396 ساعت 4:16 | بازدید : 207 | نوشته ‌شده به دست امیر سجادی منش | ( نظرات )

سلام روش ارتقای درصد درس ریاضی رو توضیح بدین . هر چقدر که می خونم از 30 بالاتر نمیره .

سلام به شما . به طور کلی داوطلب باید برای پیشرفت در درس ریاضی و فیزیک با آنها انس بگیره و منطقی رفتار کنه . برای مثال اگر در کنار دانش آموزی جزوه ی ریاضی رو بذارن و بگن این چند تا سوال رو حل کن و او با وجود جزوه نتونه به سوالات جواب بده ؛ آیا به این معنی هست که جزوه رو نخوانده و اگر هم خوانده اونو نفهمیده و شاید جزوه ی او غنی نبوده و .... ما میگیم این طور نیست . درس ریاضی مثل تاریخ جغرفیا و تاریخ ادبیات و لغات زبان و ادبیات و دروس توصیفی نیست ، بلکه در دروس مهارتی دانش آموزی که مشکل داره روش به کار بردن آن فرمول و نکته رو در تست نمیدونه . ما خیلی ها رو میبینیم که وقتی نمی تونند تست ریاضی رو بزنند ، میرن و به جزوه مراجعه می کنند ، بازهم که گیر می کنند میرن جزوه می خونند و حتی شاید به علت بد بینی به جزوه منبع مطالعاتی خودشون رو عوض کنند و این داوطلبان به دنبال افزایش معلومات خود با خوادن هستند که بتونند تست ها رو به درستی پاسخ بدهند . در صورتی که وقتی که ما میایم و نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور و کسانی که ریاضیات بالایی زدند رو بررسی می کنیم ، به نکته مشترک جالبی بر می خوریم که آنها با زیاد خوادن ریاضی خودشون رو قوی نکردند و بلکه با زیاد تمرین کردن تونستن به این تسلط برسن و صبور بودند ، چون ریاضی و فیزیک در هر رشته ای میتونه سوال ازش متنوع بیاد و حد و مرزی برای رسیدن به تسلط نداره وباید کم کم از سوالات تشریحی شروع کرد و بعد تستهای کنکور حتی دهه 70 و سالهای 75 به بعد و کم کم قبل از 86 و بعد تستهای کنکور بعد از 86 . دسته ی دومی هم که درصدشون بالا نمیاد ، رفتن و تست هم زدن و خودشون رو درگیر تمرین عملی هم کردن ولی بازهم میبینیم که اگر تستی که یک ماه پیش اشکال داشت رو جلوی او بذاریم بازهم غلط حل میکنه و این نشان دهنده اینه که کار یک ماه ایشون بیهوده بوده ؛ پس اگر تست هم میزنید و بازهم درصد شما ارتقا پیدا نمیکنه باید به جمع بندی نقاط ضعف و مدل های تستهای اشکال دار خودتون بپردازید و از هر کدوم از مدل های تستهایی که در آنها اشکال دارین به مرور زمان و طی مراحلی بازهم تمرین کنید . مورد آخر هم اینه که معمولا در آزمون ها شما بعد از دروس عمومی به سراغ ریاضی و فیزیک میرین و این خستگس ذهن خودش باعث میشه که نتونه همانند زمانی که در خانه تست ریاضی زدین و ذهنتون تازه و سر حال بود باشید ؛ پس توصیه میشه که در خانه هم قبل از تست زدن ریاضی ذهنتون رو با ددروس دیگری درگیر کنید تا شبیه ساز آزمون بشه و در حین زدن تستها سعی کنید کم کم مباحث مختلف رو با هم کار کنید و تست بزنید تا در آزمون های چند مبحثی دچار مشکل نشید . مثلا اگه آزمون قراره تابع و حد رو با هم مورد سوال قرار بده شما هم در منزل این دو بحث رو با هم تست بزنید تا جامعیت و چرخش ذهنی شما افزایش پیدا کنه . در آینده در مورد نحوه رفتار در صورت مواجه شدن با تستی که پاسخ را نمی دانیم صحبت می کنم .

سلام . ممنون از زحمات شما . می خواستم بدونم که استراحت در ضمن مطالعه من زیاد هست ، چی کار بکنم ؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز . در جواب به سوالشما باید بگم که بذارید این سوال رو به این فرم مطرح کنیم که استراحت من زیاد میشه ، چی کار کنم ؟ از شما یه سوال دارم ... اول صبح وقتی که برای خودتون برنامه های اون روز رو مرور می کنید هم استراحت زیاد و خارج از حد معمول پیش بینی کردین ؟ مسلما نه و همه چیز روی کاغذ و در ذهن شما خوب چیده شده ولی در عمل به مشکل برمی خورید . پیشنهاد میشه که استراحتهای بین دروس خودتون رو در کنار محل مطالعه و در محیطی که با درس و کتاب سر کار دارین بگذرانید و اگر قراره چیزی هم بخورید از قبل در اون محل آماده داشته باشید . برای تایم استراحت نسبتا طولانی تر نهار و نماز سعی کنید که قبلش درس مورد علاقه خودتون رو باز کرده باشید و نیمه کاره رها کنید و به صرف ناهار بروید . همین کار باعث میشه که شوق و انگیزه شما برای بازگشت به مطالعه بیشتر بشه . این تکنیک رو در اول صبح هم میشه انجام داد به طوری که در اول صبح که خمودگی و کسالت ناشی از خواب چند دقیقه پیش هنوز هم در بدن مانده میشه درس مورد علاقه رو حدود بیست دقیقه ای مطالعه کرد تا اینکه کم کم ذهن آماده بشه و خواهان ادامه کار باشه ، سپس درس رو عوض کرد و درسی که در اولویت و برنامه ریزی قبلی قرار داره رو اجرا کرد . نکته بعدی هم اینه که سعی کنید ساعت محور نباشید . مثلا ساعت 13:18 هست و شما بعد از صرف ناهار ونماز مستعد بازگشت به سمت مطالعه هستید ولی این دست و اون دست می کنید تا ساعت بشه 13:30 . درسته که ده ، دوازده دقیقه استراحت بیشتر چیزی نیست ولی همین باعث افت بیشتر هوش هیجانی شما برای شروع دوباره یه کار معرکه باشه . حتما دیدین که وقتی در اوج تلاش و یادگیری در درسی هستید که اتفاقا به تازگی هم در آن پیشرفت شما نمایان شده ، از درس فاصله بگیرید و دوباره برگردید دیگر خبری از اون لذت ایده آل از مطالعه نیست و خودتون از فاصله انداختن پشیمون شدین . برای همین توصیه های عجیب و غریب از طرف مشاوران هم داریم که همگی ریشه علمی دارن . مثلا در مواقع فاصله گرفتن از درس هم تا می توانید ، بخوانید . موقع صرف شام در حد 5 لغت زبان . برعکس عقیده ی کسانی که کمتر به مسائل انگیزشی اعتقاد دارن این کار نه تنها فعالیتی زجر آور و فرسایشی نیست بلکه عجین شدن یک زندگی با هدف رو به دنبال داره و باعث میشه ضمیرناخودآگاه برای خاموش کردن ساعت بیچاره که اول صیح برای بیدار کردن شما زنگ میخوره برنامه ریزی نشه . بلکه طوری این رفتارها از شما رو میبینه که راضی میشه از تایم استراحت منطقی ذهن هم بزنه و تلاش کنه و بجای اون یه خواب 7 ساعت بسیار مفید رو تجربه کنه که داره به احیا و بازسازی نورون های مغزی می پردازه و نه قل خوردن های بیهوده از روی بی خوابی . از طرفی داشتن یه استراحت بعد از یک هفته خوب درس خوندن باعث رفرش کردن جسم و ذهن میشه و میتونه انرژی هفته ای دیگر رو هم تامین کنه و به عنوان یه پاداش و جایزه و رضایت درونی از خود باعث آرامش بشه .

سلام . می خواستم بدونم که بهترین زمان خوندن درس ها کی هست . با چه برنامه ریزی ؟

سلام . سوال شما خیلی طولانی شد و خوشبختانه قسمت دوم سوال شما ، پاسخ هنوز هم در پست الگوهای برنامه ریزی وجود داره و طبق اون مطلب بهترین مدل برنامه ریزی ، برنامه ریزی تلفیقی هست که به طور کامل در اونجا در موردش صحبت داشتم . اما ، بخش اول سوال شما در مورد بهترین زمان برای درس خواندن . میشه گفت که الگوی ثابتی در این رابطه وجود نداره .. رتبه تک رقمی داشتیم که فقط شبها درس می خوانده ولی موفق شده . ولی میشه اینجوری گفت که به طور کلی برای دروس توصیفی ، بهترین زمان درست موقعی هست که ما منع یادگیری قبلی و بعدی نداریم . به طور مثال اول صبح و یا آخر شب به ترتیب به عنوان اولین و آخرین مطلب و درس خوانده شده ما منع یادگیری قبلی و بعدی نداریم . یکی رو از خواب بیدار شدیم پس قبلش چیزی نخواندیم و دیگری رو رفتیم و بعدش خوابیدیم ، پس بعدش مطالعه ای انجام نشده و وقت خوبی هست برای خوادن توصیفی ها . در بقیه موارد هم بهترین کار اینه که طی برنامه ای مشخص و درعین حال انعطاف پذیر بیایم و دروس مختلف رو در ساعتهایی مشخص و تقریبا ثابت مطالعه کنیم . مثلا سعی کنیم که مطالعه ریاضی ما همیشه تا قبل از ظهر باشه . اینگونه ذهن کم کم خودش رو طوری آماده میکنه که در آن ساعت به طور طبیعی استعداد درک و فهم ما در ریاضی بالا میره و انگار که داریم مباحث رو بهتر یاد میگیریم .

سلام به شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . در مطالعه وسواس دارم و یک صفحه رو چند بار برمیگردم و می خونم . لطفا راهنماییم کنید .

با عرض سلام خدمت شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . در پاسخ به سوال شما که سوال خیلی دیگه از داوطلبان هم هست باید بگم که دو راه رو توصیه می کنم . یمی ذهنی و دیگری عملی . در راه ذهنی شما باید پیش خودتون طی کنید که مثلا ، حتما باید این چند صفحه رو در طی انقدر دقیقه مطالعه کنید و حق مکث و بازگشت روی مطالب رو هم ندارین . اگر در تایم مقرر این کار رو انجام دادین و سواس نبود که عالی . اگر در تایم بود ولی وسواس هم داشتید تایم رو کم کم کاهش بدین و اگر در تایم مشخص نرسیدید کار رو تمام کنید و وسواس هم نبود ، تایم رو کمی افزایش بدین . با چند بار انجام دادن این کار وسواس شما به شدت کاهش پیدا میکنه . به شرطی که به خودتون به خوبی تلقین این موضوع رو بکنید که میدونم بازگشت روی سطرهای بالاتر بی فایده است و مطالب قبل رو یادگرفتم ، پس سعی می کنم که با یک بار خوادن همه مطالب رو یادبگیرم و این کار رو هم طوری انجام ندیدن که انگار فقط برای یک بار قراه اینگونه فکر کنید و مسابقه هست و یه دوربین داره از شما فیلم میگیره ، پس باید سریع تر خواند و رفت جلو ... / نه خیلی آروم فقط تصمیم میگیرید که خوتندن خودتون رو کش دار کنید . راه عملی هم اینه که در مقاطع کوتاه مثلا در هر صفحه سعی کنید که یکبار مطالب خوانده شده رو با نگاه تیتروار به کتاب درسی برای بدست آوردن رشته کلام برای خودتان ریسایت ( بازگو ) کنید تا خودتون از یادگیری خودتون مطمئن شوید و یا اگر از روی منبع مطالعاتی می خوانید که دارای تمرین و تست ریز و میکروطبقه بندی برای هر قسمت کوتاه هست از خودتون مکررا تست بگیرید و تمرین حل کنید . اضلفه کنم که این کار زمان بر هست ولی اتلاف زمان نیست و هر چه که بیشتر بتونید با تمرین به خودتون ثابت کنید که مطالب رو بلد هستید در طرز تفکر شما و حرکات و سرعت چشم شما ، تاثیر مثبتی در جهت رفع وسواس می گذارد .



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: